Monday, April 26, 2010

Starting From Today

Ok, starting from now saya dah bersedia untuk bermula dengan misi baru. Apakah? Well benda ni tak de la besar mana pun tapi cukup la diibaratkan sebagai azam kecil-kecilan. Hehe. Menanti hari bahagia. Saya nak kawen ke? Eh, tak de la. Jangan buat gossip tau. Nakal you all ni la. Hehe. So sebenarnya saya dalam proses nak mengecilkan saiz lemak di badan yang saya rasa dah terlebih inci ni. Opsss, jangan cakap kuat-kuat nanti pak leman tanjung karang tak suka kat saya la. Bhahaha. Oh siapakah pak leman itu? Rekaan semata mata sahaja. Ok lets continue and stop menggedik ye. Macam mana ye nak kurangkan rasa tersiksa apabila mulut yang indah ini tidak dapat menahan nafsu nafsi untuk melantak segala juadah dengan nikmatnya. Oh tidak. Saya harus kuatkan semangat. Anda mampu mengubahnya. (>_<)

Emm, jadi sekarang macam mana nak start ye. Well kata orang cerdik pandai kita tak boleh skip breakfast sebab itu adalah kunci diet. Hehehe. And one more thing jangan tak makan langsung sebab kalau tak makan metabolisme jadi slow and lemak pun slow untuk dibakar and akhirnya tak de kesan apa-apa pun and kita juga yang rugi en oh no no no.

So apa kata kita diet dengan cara yang lebih sihat. Seimbangkan makan dan excercise. Hehe. Tapi pada saya bab excercise tu yang oh tolong saya malas la mama help me. Ngehehe. Tapi orang cakap kalau buat kerja rumah pun excercise juga kan. Jadi ringan ringankanlah tangan untuk menolong ibunda di rumah ye anak-anak.

Jadi saya harap sangat-sangat untuk kali ini biarlah ia menjadi kenyataan. Sebulan je plis plis plis. Bersedia untuk berperang dengan nafsu makan!

Ok kalau kita tengok piramid makanan kat atas ni kita kena lebihkan makanan bijirin. Hehe. Dah confirm confirm benda ni yang entah berapa juta kali you all baca en en en. Jadi belajar belajar la untuk memfollownye ye. And one more thing kalau rasa-rasa macam mood dah berkurang nak teruskan diet ni kita kena buat short note la untuk motivate kan diri. Yang penting banyak minum air masak. Hehe. Dengarla apa yang Dr Hawa ni cakap en. Bhahaha.

Arghhhh, jadi tolong jangan buang masa. Mari kita berperang dengan lemak habis-habisan. Saya benci lemak tapi saya suka makan. Wahaha. Macam mana ni?

So come on baby! Lets us start. Tapi......saya nak habiskan dulu nasi goreng yang mak buat ni. Ehehe. Jangan mara haaaaa.(=_=)

Selamat berdiet!

No comments:

Post a Comment