Wednesday, September 29, 2010

Raya Lagi Raya Lagi!!!!

Siapa cakap raya dah habis? Haha. In mood raya lagi kot. Tiap2 minggu ada je orang invite ajak raya kat rumah. Haha tau la saya glamor plisss. Cehhh, ayat nak bajet je enn. Siapa2 yang cakap raya dah habis dah takde raya ni meh sini cepat. Saya nak lempang dia. Amboi,,, suka2 hati je ea cakap raya dah habis. Ini budak tak puas raya nak mengomel ni. Uishhhh, jaga kau!!!
Fine, minggu lepas dah termiss beberapa rumah rezeki kekenyangan aka rumah yang buat open house window toilet semua. Heeee. Senang cerita takde rezeki. Tapi still berezeki lagi sebab makan kat rumah orang kawin yang sentiassa murah rezeki sebab bagi budak yang tak nak kawin lagi ni makan free. Heheh. Gewdikssss!!! Then semalam baru dapat call untuk sesi membuncitkan perut kembali. Gila annoying! Tergugat nafsu nafsi. Rezeki datang berpinggan-pinggan buffet. Kehkeh. Action: Akan diusahajayakan untuk pergi even assignment and test banyak macam gila gaban or banyak gila macam gaban... =P

Hari tu pergi konvoi open house raya pun macam godzilla kelaparan. Haha. Makan bannnnyaaaakkkk. Perghhh! Ye ke? Hehe. Ok. Saya tipu. Tak banyak pun. Terpaksa mengcover kononnya tanak gemuk dan sihat macam bayi yang dijaga penuh kasih sayang. Oiiiitt, susah kot nak control. Baru rumah pertama nafsu makan macam hape! Memang kena tahan. Gila banyak rumah pula lepas tu. So kena bajetkan perut bagi sikit ruang untuk makanan di rumah seterusnya. Weeeee~~~~

Ni first rumah for that wonderful makan raya day. Lokasi; rumah Wan Tlorz.....


Tengok la siapa si comel berbaju pink tu....ngehngeh.....

Menu: Roti jala, beehun goreng and kueh raya....besttt (nyesal pulak tak melantak banyak2 )
P/s: Kat sini ada kucing yang suka tarik2 baju saya...Haha..tau la baju I cantik....hahahaha...

Dah kenyang(sebenarnya lapar lagi) dah posing dah gossip then move rumah seterusnya...


Lokasi: Rumah Azman.......




Smileeee...apa2 pun mesti nak ada muka saya...ngahngah!!! >_<
Beeehun goreng, kek coklat and kueh raya.....besttt jugak....(masa ni dah kenyang sikit)
Kat rumah Man boleh tahan lama jugak. Masa ni dah mula gelak tak sedar diri. Tadi baru sampai malu2 kot. Ibaratnya mak saya cakap enjin dah panas..Tiba2 saya ngantuk! Ini adalah fakta....(haha..ngantuk2 pun sempat lagi layan Akademi Polis raya) Next ke rumah Daus....Jom semua....
Taraaaa....sekarang kita berada di rumah Daus ye...


Ini adalah gambar hey ladies satu Malaysia....Heee...bukan saya kata aaaa worang kataaaa....
Nasi himpit, rendang, kuah kacang, sayur lodeh, mee kari and kueh raye......sedap weyhhh....(masa ni rasa macam baju dah sendat dah).
Menyesal jugak tak dapat rasa mee kari..Haha...Alasannya masa tu macam dah kenyang sangat. Agak la!

Now...Location: Rumah Fat.....

Muka ni je kan mana2 gambar pun. Haisssshhh....(lain kali jangan bawa camera...macam I) Hehe


Gambar yang dirasakan seksi....dah pakai baju cantik meh kita duduk depan bergambo meh!
Mee / beehun kari, ketupat, kuah kacang and kueh raya....bestttt sangat besssstttieee...
(Gila gedik saya enn...semua rumah pun nak mentioned kueh raya...dah memang raya kot!)
Posing, makan , gosip, ngantuk! Ni je la kerja saya dari rumah ke rumah. Yang ini gambar akibat kekenyangan tak terbendung.


Semua pun lentok~~~Lalala...

Jalan lagiiiiii~~~ Haaa, tipu. Mana ada jalan. Naik kereta la....hehe...berhari raya di rumah Shahrir....

Awak semua kena tengok gambar ni~~~~



Wahaha....dalam kereta pun nak jugak! Ini gambar kontroversi sebab kita orang hampir diculik akibat memfollow kereta orang lain yang disangkakan kereta Hanif....Ohhh,, scaryyy you!
(Kepala pun tetap nak senget)

Tapayah tipu laa....nampak sangat muka penat sebab datang lambat setengah jam. SESAT! Haha...klakar....sesat2 di rumah Shahrir.. Hmmm,,,takde sape nak ambik kitorang~~~ =)
Sesat2 ni kena makan banyak...Beehun tomyam, ketupat and ada lagi yang saya tak perasan (penuh la atas meja tu) sate, dan kueh raya juga jangan dilupakan...(makan sikit even lapar...nak cover malu sebab dah sesat...heheh... =)
Saya suka rumah ni...hehe...dapat duwet raye..dapat duwet raya...heee...dah besar2 tapi tak tinggi pun dapat duwet raya lagi. Kat rumah member lak tu... Hissshhh, terima kasih ayah Shahrir. Duwet ni saya nak frame okies!
Finally,,,, uisshhh....rumah Sufina.... =))))

Tak ramai nak follow rumah ni...girls je yang pergi...semua dah surrender...takpe..teruskan beraye....
Halamakkkk! Tak de api seyyyy. Wah. Romantik gitu..Kami beraya deterangi cahaya lilin. Sangat terasa klasiknya cinta. Wahaha. See the suwit gambar plissss~~~

Tadaaaa!



Dalam2 takde api pun sempat lagi bergambo. Tak tahan I! Boleh melantak pulak! Kali ni saya bantai habis-habisan. Rumah last la katakan. Kelaparan yang tak terkata. Bercucuk-cucuk sate saya rembat. Hambik kau! Oh, lupa...menunya sate, beehun goreng...serunding and nasi himpit....serta kueh raye....heeeeeeeeee.....Makan jangan tak makan....

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua... Heeee....seronok beraya dengan awak wahai kawan2 sekolah saya! Lain kali ada makan2 ajak saya lagi plisssss...... =)))

No comments:

Post a Comment