Thursday, May 20, 2010

Pink


Pink. Apa yang korang tau pasal PINK? Pink itu suwit dan comel. Manja dan berseri. I pun tak tau bila masa I dah terjatuh cinta dengan warna pink ni. Tiba-tiba segalanya mungkin. Hehe.
Ok, mula-mula dulu masa zaman pakai baju sekolah rendah lagi I tak suka pun dengan warna pink ni. Biru adalah segalanya. Nyaman , tenang dan cool. (-_-) Tapi itu dulu. Masuk form 5 je I terus tangkap lentok dengan pink. I wonder why! Hehe. And I rasa ini semua ada sangkut paut dengan cik kakak yang duduk sebelah I masa form 5 dulu. Cik Emy Sherafiza. Minah ni memang fanatik gila dengan pink sampai dia bawa I join ikut suka kale pink. Weee. Hasilnya beg sekolah I time tu beg Hello Kitty warna pink. Memang ntah apa apa ntah. Ada lagi I simpan sampai sekarang as harta pusaka. Hehe. Siapa siapa yang nampak beg I mesti wajib tengok macam nak terkeluar biji mata and paling tak pun mesti toleh dua kali. So comel. *blusher tanpa diminta* Hehe.

Sampai hari ni pun pink is number one in my heart. Number two is red. Alasannya pink itu comel dan merah itu sexy. Awww gitu. Hehe. Ingat lagi masa kat U dulu ada budak junior ni ingat I pakai baju yang sama sebab baju I almost pink and merah and ada satu hari tu emak cakap "Awak ni membosankan la. Pink je. Cuba tukar warna lain." and I pun just "Hehe" je.

And masa Hari Raya tahun 2005 dulu satu family sengsara sebab I. Tak pasal pasal kena round Pasar Payang semata-mata nak cari sutera warna pink. Haha. Dasat betul!


Kat sini I ada something yang nak share dengan you all. Sifat kendiri di sebalik warna pink. Benda ni I dapat dari buku kakak I sempena program Developing True Potential. Jom kita cekidaut!


PINK itu- Emosional- Api- Hipotalamus



WATAK- Periang
Fikiran Terbuka
Menghayati
Timbang Rasa
Rasional
Penyayang
Matang
Pemurah
Amat Kreatif
KEBOLEHAN-Daya Imaginasi
Holistik
Muzik
Kreatif

KELEMAHAN- Sensitif
Melulu
Merajuk
Pemarah
Serius
Membenci
Sedih
Dengki
Cemburu
KERJAYA- Usahawan
Arkitek
Artis
Perancang

GANGGUAN- Khayal
Mengantuk
Ikut Perasaan
Sinus
Tekanan Darah
PENYAKIT- Demam Kalenjar
ENT
Berdengkur
Selesema
Angin Ahmar
Shock
Katarak
Resdung

TERAPI- Visual
Sentuhan
Aromaterapi
Warna

Ok, itu semua mengikut informasi yang I dapat. So mari kita lihat apa-apa persamaan yang ada pada diri kita and of course bila I dah tilik-tilik dekat beribu-ribu lemon kali memang banyak yang sama dengan I. Apakah? Hehe. Renung renungkan. Tata.



No comments:

Post a Comment