Sunday, May 9, 2010

Hari Ini Hari Ibu

Selamat Hari Ibu emak! Muah muah. Cayaaaaang emak. Hehe. Kepada semua ibu ibu di luar sana juga selamat hari ibu. Ibu adalah yang terbaikkk! Sayang ibu! Tak kira la mak ke, ibu ke, umi ke, mama ke, mummy ke, daddy ke, eh opss silap, mother ke, amma ke and apa apa je la asalkan ibu yang penting anda sangat special. Hehe. Senyum lawa. Chewah! (>_<)


Hari ini adalah hari ibu. Ahad minggu ke dua pada setiap bulan Mei. So you all kena ingat tau benda ni. Harus. Kalau tak jawab la kat I apa apa yang patut. Haha. Perasan je. Sekian, sampai di sini.


















Aucaaakk! Hehe. Mana bleh macam tu je. I dengan suka riang ria nya nak kenalkan korang semua dengan bakal mak mertua yang teramat korang sayangi. Mhahaha. Haruskah? So jom tengok keayuan wajah mother in law korang ye. Agagagaga. Maaf, bukan Lady Gaga ye!

Ok, ini gambau mami saya. Eh, gambau dedi saya pun ada la. Ok, ini gambau mami and dedi saya. Dan yang sebenarnya saya nak tunjukkan kepada you all gambau mami saya yang tersenyum malu. Ekeke.

Cuba lihat betul betul. I adalah adalah adik beradik dengan Mila wassup wassup. Oh, adakah? Wahaha. Teruskan melihat. Oh, TAK PERCAYA ye? Ok, cuba anda perhatikan wajah mami I. Lihat betul betul. Fokuskan penglihatan anda. Lihat. Oh Mila mempunyai tahi lalat yang serupa dengan mami I. Haha. Best tak best tak. Kagum ennn!

Ceh, poyo je. Ok, mari kita lihat apa yang mami selalu pesan kat I si budak ngade ngade ni.

Mami cakap: Kalau orang tak suka kat kita biar je. Kalau diorang cakap yang bukan bukan diam je nak.

Mami cakap: Sembahyang jangan tinggal. Hormat orang. Jangan bergaduh adik beradik.

Mami cakap: Belajar betul betul nak. Usaha selagi terdaya.

Mami cakap: Awak ni tak mana gemuknuye. Makan je la.

Mami cakap: Cuba la tukar kaler lain pulak. Asyik pink je.

Mami cakap: Sabar nak. Jangan nak marah marah je ni.

Ok, itu baru serpihan yang mami selalu cakap kat I. Kalau nak listkan lagi memang bapak banyak la. Hehe. Mami or ibu or mama or mak or umi or mom korang ada cakap macam ni tak? Ada tak ada tak? Haaaa. Mesti ada juga kan. Siapa yang tak sayang anak en! Jadi mari lah kita sama-sama saling sayang menyayang kat ibunda masing-masing kan or nak sayang ibunda I pun boleh juga. Hehehe.

For my mum

You are the one and only. I love you mum. Till the end.

No comments:

Post a Comment