Saturday, September 12, 2015

Kepada Allah Kita Kembali


Innalillahiwainailaihiraajiun. Pagi2 lagi dah dapat berita buruk dari Mekah. Subhanallah. Sedih betul tengok. Lepas mandi siap2 nak pergi Muar dapat whatsapp dari group Cucu tok abah dan mak tok, sepupu I yang bagi tau. Mula2 macam 'eh ..ye ke?? tak keluar tv pun...ntah2 berita tipu kot' sebab I memang susah nak percaya viral2 zaman sekarang ni. Banyak fitnah dari yang betul. Tapi lepas tengok satu2 gambar tu terfikir jugak..'takkanlah berita macam ni orang nak tipu kan'. Tak sampai hati nak tengok gambar2 tu semua. Lepas tu terus laju2 suruh adik buka Awani. Confirm betul. Semoga Allah selamatkan kita semua. 





Gambar lain I tak berani nak share. Sedih dan ngeri.


Hari rabu lepas pun I dapat dua berita kematian. Arwah atok sedara sepupu I dan sorang lagi kawan abah. Woah. Terkejut tengah golek2 tidur tiba2 mak masuk bilik cakap nak pergi ziarah orang meninggal. Lepas tu abah pulak cakap nak ziarah kawan abah meninggal. Tiba2 sebak je rasa. Terus tak boleh nak tidur. Bila orang yang kita kenal 'pergi' macam tu je, rasa terkejut, sedih, and berdebar tiba2. Kuasa Allah. Bila2 Dia nak tarik nyawa kita pun kita tak tau. Muda bukan alasan nak hidup lama dan sihat bukan makna kita lambat mati. 

Semoga Allah merahmati dan mencucuri rahmat kepada mereka yang telah menemuiNya. Amin.. Dan semoga kita yang masih hidup ni mendapat keberkatan dan kerahmatan hidup.


Insaf sangat dengan berita kematian ni. I pun nak minta maaf dekat semua tak kisahlah kenal secara langsung atau setakat dua tiga kali jumpa ke, minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki, maaf kalau ada terbuat awak semua terasa tersentap kadang2 termenangis. Halalkan segala kata2, perbuatan dan makan minum semua. Hutang2 lapuk yang tak teringat. Yang ingat tu insyaallah akan bayar..haha. Termasuk loan PTPTN. Nanti I bayar :) .


Setiap manusia tak terlepas dari melakukan kesalahan. I pun sama. Minta maaf kalau I memang salah. Insyaallah akan berubah baiki diri. Beri saya peluang okay!! 
Everybody deserve the second chance kan!

Yang penting bersihkan hati dan positifkan minda. Go Wawa go!


Tata, doakan perjalanan kami :)



:: Janji pada diri hari Isnin ni kena kurus!! Kurus2 macam bini popeye ❤️





Love,h'wawa







No comments:

Post a Comment