Saturday, September 24, 2011

Straw ♥


Hati sebesar straw. Ye straw! Yang kita guna untuk menyedut minuman tu. Yang pasti straw tu besar ke? Tak..straw tak besar pun. Straw hanya panjang dan mempunyai lubang yang kecil. Owh, ya. Kita bercakap mengenai straw asal yang halus dan kecil. Bukan straw besar dan gemuk yang keras itu! Kenapa hati sebesar straw? Setiap perkataan dan perbuatan manusia kadang2 tidak semua menyenangkan. Bila dah tak suka itu mulalah sentap sana sentap sini. Tetapi selalu sangat2 sentap2 pun tak guna juga! Nampak sangat tak boleh terima kenyataan kan!

Hati bagai straw sebab dia halus dan kecil. Jadi apa2 yang orang cakap memang I sangat cepat terasa. Tak kisah la benda buruk ke baik. Ibaratnya kata2 awak semua telah disedut oleh straw dan terus meluncur masuk dalam hati. Fuhhh. Bila dah touching mula la kecil hati. Macam lubang straw yang sempit. Tapi itu tak bermakna I langsung tak boleh terima. Sama juga macam fizikal straw yang panjang dan halus. It means that I perlukan masa untuk normal. Oh yeah...Lagipun I merajuk tak lama..Menjauhkan diri dari orang yang mengecilkan hati selama 20 minit dah ok dah. Kalau orang tu jahat gila, sehari pun ok la. Tapi kalau betul2 jahat awak fikir la sendiri ye. Straw juga ada yang lutsinar ada yang tak. Same goes to me. Kadang2 I juga perlu hipokrit seperti straw yang plastik untuk jaga hati orang! Auchh...

Ok la..Bloggie mesti tak faham apa yang I merepek ni. Sebenarnya nak cakap pasal mulut. Tadi straw sekarang mulut pulak. Mulut? Ada apa dengan mulut? Yang paling tepat sekali percakapan la. Eh, tak..I tipu. Actually pasal I. Ok, faham2 je la kan! Sorry. Tapi sebenarnya tak sorry pun! Ini semua hanyalah apa yang I rasa. This is my personal blog. My personal online diary yang I bagi orang baca. For sure masa nak fikir apa yang nak tulis dalam blog ni I fikir banyak2 kali. Takkan la cerita yang ntah apa2 mengarut kerepek pisang yang tak berasas I nak publish! Sangat tak sesuai ok. Tapi apa yang tak best sekarang ni ramai yang tersalah ertikan maksud disebalik cerita2 yang ada di sini. Honest, I keep talk about my self. My daily activities. My experience. My sweet and my sour. The baddest thing that happened in my life and all about me or something around me yang I rasa senang nak bercerita. Kalau nak buat blog pasal fakta yang betul2 fakta, yang langsung tak cakap hal peribadi memang I tak tau. Lagipun blog yang macam itu memerlukan seseorang yang betul2 komited berdepan dengan laptop berjam2. Dan itu memang bukan I. Jadi I hanya tau cakap benda merapu saja. Fine!


Apa2 yang I tulis adalah apa yang I rasa. Nak berblog pun I ikut mood. Kalau awal2 dah rancang nak update blog maknanya memang tak lah. Sebabnya tak ada mood. Jadi tak heran la blog I tak ramai follower. Siapa weyh yang nak baca blog main2 ni.


Manusia boleh berubah dalam seminit sahaja. Jadi kalau semalam I cakap lain hari ni mungkin I akan cakap lain. Haha. Tak boleh blah ennnn. Ok, sebenarnya I boring taip entry ni sekarang. Rasa macam skema badut je ayat dia. Baik kita straight to the point saja okay!



Banyak versi yang I dengar pasal entry yang I post awal tahun hari tu! Yang orang sebut2 tu. Tak payah la nak spesifik sangat kan! Haha....  

"suka dekat boyfriend orang?" 


Ada yang tanya siapa yang mula dulu. Mula apa pun I tak tau. Mula gedik2 kot! Mungkinlah. Ntahlah. Memang pada awalnya tak pernah terfikir pun nak cakap pasal dia. Kebetulan. Tapi lama lama..lama lama..whatever......





Ok, fine...tak excited nak tulis lagi. Kalau lima orang I jumpa lima lima tu bagi ceita yang berlainan. So, how come? 


Kalau rasa I jahat stay away from me la. Jaga boyfriend and girlfriend anda baik2. And kepada anak2 teruna jangan mainkan perasaan anak dara orang especially girlfriend tercinta anda dan juga mangsa keadaan seperti I. Noob! 



Ahaa, sakit otak layan I kan! Ciskek betul. Eh, I kalau minum air kan mesti guna dua straw. Best! Cepat sikit habis....


Dua straw...satu untuk sekarang...satu untuk masa depan..




LoveYou, h'wawa



No comments:

Post a Comment